תמונת תיאור משלימה ללוגו

על הפסטיבל

פסטיבל ג'אז בים האדום – סופשבוע של מוזיקה  בנמל אילת
<< 14-16 בנובמבר 2024 >> 

אנו נרגשים להכריז על פסטיבל  בסימן התחדשות!
בסופו של קיץ 2023 עמדנו להשיק את מהדורתו ה-37 של פסטיבל הג׳אז באילת שכבר היה ערוך ומוכן. אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד. השנה הצוות האמנותי של הפסטיבל, בהובלת יוסי פיין וניבה עמלי-מעוז, הרכיב תכנית אומנותית מפוארת המורכבת  מיוצרות ויוצרים ישראלים-בינלאומיים מובילים וחדשניים לצד אמני ג'אז צעירים ומבטיחים בכל הגוונים שיש לסצנה להציע. שורה של הפקות מקור, השקות אלבומים, שיתופי פעולה ומופעים מיוחדים לפסטיבל

אשר יתקיימו בנמל אילת תחת כיפת השמיים מול הים והספינות. חופשה בשמש הנעימה של נובמבר, כמו שרק אילת יכולה להציע.
בפסטיבל תפגשו את השורה הראשונה של היוצרות והיוצרים שמביאים את הקסם הוירטואוזי הרענן אל הבמה, בשלל הרכבים בכמעט כל גודל אפשרי – מתזמורת שלמה, דרך קולקטיבים ואנסמבלים ועד הרכבים אינטימיים שיוצרים סאונד גדול.

התוכנית תתחיל עם הצדעה מרגשת לפסנתרן המנוח מוריס אל מדיוני בביצוע תזמורת ירושלים מזרח-מערב תחת שרביטו של מאסטרו תום כהן כשעל הפסנתר לא אחר מאשר עומרי מור. מארינה מקסימיליאן במופע סולו מיוחד לפסטיבל בו היא מארחת את נגני ג'אז אהובים  ומכאן יעלו על הבמות אלי דג׳יברי עם הרכב נגנים ניו יורקי, אבישי כהן שישיק את אלבומו החדש  Brightlight, נגה ארז במופע עם רביעיית מיתרים וחברים נוספים יוסי פיין והסופרגרופ בהצדעה נוצצת ל-Weather Reaport, רביעיית ניגון עם מוזיקה יהודית חדשה בהשראת ניגונים יהודיים, הטריו של הפסנתרן האזרי Shahin Novrasli, יוני רכטר ורונה קינן ביחד ולחוד מארחים את מאיה בלזיצמן, גיא מינטוס ולהקתו שיחקרו את המוזיקה הנצחית של מוצרט, סתיו אחאי במופע מתוך אלבומה השני שיצא לאחרונה, מארק אליהו שיארח את ברי סחרוף ודניאל זמיר במופע לכבוד כניסת השבת והרשימה עוד ארוכה.

את הפסטיבל תחתום בחגיגה של גרוב ה״דג נחש״ שיארחו את פלד ואת אחת הווקליסטיות האהובות בישראל – מזי כהן.

גם השנה ניתן יהיה לרכוש Pass המאפשר כניסה לכל מופעי הפסטיבל במחיר השקה מיוחד.

פסטיבל הג'אז בים האדום לראשונה בשיתוף פעולה עם פסטיבל חשיפה בינלאומית למוזיקה!

מאז הקמתו לפני 15 שנים, פסטיבל חשיפה בינלאומית מבית צוללת צהובה ירושלים, נחשב לאחד מאירועי השואוקייסים המובילים בעולם והוא שחקן מרכזי בהפצת המוזיקה הישראלית בחו"ל. השנה, שני הפסטיבלים הבינלאומיים מאחדים כוחות ומשתפים פעולה והכל לטובת מוזיקאי הג'אז של ישראל. עשרות אנשי מקצוע מתעשיית המוסיקה הבינלאומית, אורחי פסטיבל החשיפה, יצטרפו לתכנית המגוונת של פסטיבל ג'אז בים האדום לאחר שלושה ימים של הופעות בירושלים.
אל תכנית הפסטיבל ישתלבו אירועים של החשיפה- מופעים מיוחדים, מפגשים מקצועיים, אירועי נטוורקינג עם אמני הפסטיבל ועוד.

פסטיבל חשיפה בינלאומית בשיתוף החטיבה לדיפלומטיה תרבותית של משרד החוץ. כחלק משיתוף הפעולה עם פסטיבל חשיפה בינלאומית נקיים ליל חשיפה אל תוך הלילה ובמהלכו יופיעו מספר הרכבים נבחרים במועדון הג'אספר08 שבמלון אגמים.

הכניסה לליל חשיפה חופשית על בסיס מקום פנוי.

תערוכת הצילומים של הצלם יוסי צבקר
במהלך הפסטיבל תוצג תערוכת צילומים של הצלם הידוע יוסי צבקר, המתעד בכישרון ובאהבה רבה במשך שנים את אמני הג׳אז הישראלים והבינלאומיים.
צבקר, מבכירי צלמי הפורטרטים בארץ, מתמחה בתיעוד אומנויות הבמה, נצמד בעבודתו למסורת ולסגנון הצילום של צלמי הג׳אז הנודעים בעולם. סגנון ההופעה הייחודי של מוזיקאי הג׳אז על הבמה מחייב את צבקר לגלות סבלנות ורגישות לניואנסים ובכך מצליח צבקר להנציח ולתפוס כמה מרגעי השיא של סצנת הג'אז.
כמות מוגבלת של עבודותיו של צבקר יוצעו למכירה, ובנוסף יוביל האמן עצמו סיורים מודרכים ברחבי התערוכה. חוויה ויזואלית מרתקת לכל חובב ג׳אז אמיתי.

ג'אם סשן במלון אגמים
|כבכל שנה ניפגש בערב שישי על במת הג'אם סשן המסורתית, למפגשים מוזיקליים ספונטניים וחד-פעמיים בין אומני הפסטיבל לבין הצעירים המבטיחים של הג'אז הישראלי. במת הג'אם סשן במלון אגמים תפעל עד השעות הקטנות של הלילה ותהיה פתוחה לאורחי הפסטיבל ולקהל הרחב.

יוסי פיין, המנהל האמנותי של הפסטיבל:
"פסטיבל הג'אז באילת גאה להציג את המוזיקאים הישראלים המוכשרים ביותר, שמביאים את כל גווני הג'אז המקומי עם ניחוחות ייחודיים. הפסטיבל מדגיש את חשיבות הדור הצעיר והמוכשר, המייצג אותנו בכבוד ברחבי העולם. שלושה ימים של התחדשות, התחברות והערכה לשפע המוזיקלי שיש לנו כאן בארץ מחכים לכם. אנו מזמינים אתכם להצטרף לחגיגה מוזיקלית יוצאת דופן ולהתחבר לכל הטוב שבנו."

יוסי חן, מנכ"ל התאגיד התיירות אילת
אני שמח להזמין אתכם לפסטיבל הג'אז בים האדום שחוגג 37 שנים. פסטיבל הג'אז הינו אחד הפסטיבלים המוזיקליים החשובים והמרגשים ביותר בישראל.
בנוף הייחודי של אחד מהמפרצים היפים בעולם הנראים ממתחם המכולות המדהים שבנמל אילת נוכל כולנו ביחד להנות תחת כיפת השמיים ממזג אוויר מושלם,
נוף מרהיב ומוזיקה מעולה על טהרת האומנים הישראלים בתחום הג'אז. אני גם מזמין אתכם להנות ממתחם ציבורי מזמין עם קולינריה משובחת באווירה נינוחה ורגועה.
יחד נתפלל לשובם המהיר של כל החטופים הביתה בשלום ונאחל החלמה מהירה לפצועים וזו הזדמנות טובה להודות גם לחיילי צה"ל ולכל כוחות הביטחון.
זה הזמן להגיע לסופ"ש מדהים, להתרגש ולחגוג יחד את רוח ההתחדשות והיצירה שבימים אלו כולנו זקוקים לה לחיזוק העורף. ניפגש בפסטיבל!"

  • BT2BT2
הצהרת נגישות · מפת האתר